Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2016 01:45 - Поговорки: Развратната жена!
Автор: indiram Категория: Новини   
Прочетен: 1803 Коментари: 3 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Запомнила съм поговорката като източна (поговорка или мъдрост, по заглавието на една от книжките) : 

"Развратната жена и в бутилка да я затвориш, тя и там ще свърши своите работи!" -
цитирам по памет, щото книжката не е пред/с мен. 
... 
Че Светът стана развратен:  - в това число, и жените, омъжените, а даже и тези с мъже до себе си, еманципираните; същото се отнася и до мъжете, в брак или в безбрак; а очите им все навън - да не останат без очи; и много от тях считат себе си християни - на Великден ходят на църква, а на Задушница - на гробища... да оставим това - Всеки разбира религията или вярата по своему!  
... 
Развратната жена - да разбираме и мъжа развратен, щото ако едното си е на мястото, и другото ще си намери мястото. 

Смущава ме как е преведено/казано - бутилка - мисля за други думи като шише, стъкло (стаканчик), чайник, бидонче, каче, кенче, люлюк, буюк, шамандурка, купичка, ритончик... :-)))
Щото, ако е бутилка, трябва да намерим древна дума за този предмет... стъклен, допускам, че е прозрачен, затвор, но преодолим, както казва поговорката ... 
... 
Или, пък, жената сама по себе си, както и мъжът, е бутилка (стъклена, кристална, скъпоценна или стъкмена), и как да не си свършат работата?! 
... 
За себе си разбрах, че поговорките и приказките имат първо универсален, Божествен смисъл, а после и практичен, практически, делничен, ежедневен, обикновен, прост, битов смисъл. 
... 
Живи и здрави! 






Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nalia - Съгласна съм с теб, Индирам,
25.01.2016 11:13
че бутилка подхожда повече за затваряне на послание в нея и хвърлянето и' в морето. Народът казва: "Курварлъкът е до време, пиянството - цял живот", но най-лош е развратният по душа целомъдреник според кака ти :-)
nalia


цитирай
2. indiram - Здравей, Налия!
25.01.2016 20:01
Благодяря ти!
Ето, затова не беше ми хрумнало, че в бутилка (пак така са ни казали) се затварят и хвърлят в морето, или реката, най-общо, във водата, ПОСЛАНИЯ.
Обаче, аз днес си мислех, дали в оригинал, е било дамаджана?
А, сега ми хрумва и кратуна - хайде, от мен да мине - кратунка, понеже има хора, които харесват миньончета, умалки (умалителните думички)...
Съгласна съм, Налия - Народът право казва!
Поздрави!
цитирай
3. indiram - :-)))
26.01.2016 00:02
Странното Е, че не се коментират качества като... разврата.
Какво да кажем? - Има ли го или го няма? -
Ще отидем на вечния въпрос - Сакън, Да не би!
Ако е казано Изход, значи е Един!
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: indiram
Категория: Новини
Прочетен: 956244
Постинги: 857
Коментари: 885
Гласове: 4489
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930