Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2012 20:24 - Стихове от Халина ПОШВЯТОВСКА
Автор: ladydream Категория: Поезия   
Прочетен: 1311 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Убежище

Времето тук се съсири,
като кръв във вените на покойник.
Бинтове от изсъхнали листа
повиват вкочаненото тяло.

Съвършения сън 
не смущават
нито плясък на гълъбови крила,
нито шуртене на фонтан.

Фараон от папирусите
с изрисувано лице
снизходително наблюдава
внезапния цъфтеж на дърветата.

На лира от сковани сухожилия
интерлюдия изпълнява
препускащият вятър.

Извън това-тишина.


Халина ПОШВЯТОВСКА


 ***
Не съм сама-
с мен е водата,
която гледа с моите очи,
усмихва се с моите устни
и се вслушва
в хиляди думи слънчево златни.

Окрилени думи-
птичи ята,
сякаш облаци, кръжащи над мен-
като целувки
се стремите към ръцете, към устните.

И всичко пламти
от слънчева щедрост.
Не съм сама-
с мен е тревата-
всяко стръкче от нея
повтаря формата на моите пръсти.

Халина ПОШВЯТОВСКА


 ***
Разрязвам портокала на болката,
половината давам на теб.
Така гладните споделят хляба,
а жадните-водата.

Бедна съм-имам само тяло,
устни, впримчени в копнеж,
ръце-листа наесен,
готови всеки миг да отлетят.

Разрязвам портокала на болката-
справедливо-на две половини.
Храня те с горчиво зърно.

 Халина ПОШВЯТОВСКА

***
ОБИЧАМ ТЕ СМИРЕНО.
Виж-
дори своя лакът обожавам,
защото веднъж ти го взе подръка.

Ала изглежда можем
да се разделим
с най-истинското си богатство
и да си тръгнем, без да поглеждаме назад.

Изглежда можем
съвсем сами да останем
сред вледенената земя.

Халина ПОШВЯТОВСКА

из "Мога само да обичам"
превод: Лъчезар Селяшки




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ladydream
Категория: Изкуство
Прочетен: 2000710
Постинги: 756
Коментари: 1052
Гласове: 5569
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031